Svet

Nisu sve masti loše po zdravlje

Srčani problemi i povišen holesterol, koji obično nastaju uzimanjem zasićenih i trans masti mogu da se spreče ukoliko umesto njih koristimo nezasićene masti, tvrde istraživači.U studiji na kojoj je tim naučnika sa Harvarda radio čak 30 godina učestvovala su 126.233 učesnika. Istraživači su pratili koliko često oni drže dijetu, kakav je njihov način života kao i od kojih bolesti su lečeni. Na svake dve do četiri godine učesnici su popunjavali upitnik o zdravstvenom stanju i hrani koju najčešće konzumiraju. Rezultati su pokazali da osobe koje jedu hranu koja sadrži zasićene masti imaju veću verovatnoću da prerano umru od srčanih oboljenja, raka, kao i od neurodegenerativnih i respiratornih bolesti. Naučnici su došli do zaključka da se na svakih pet odsto zasićenih masti koje osoba unese u organizam rizik od smrti povećava za osam procenata. S druge strane, svakodnevna ishrana koja uključuje nezasićene masti produžava život i za 19 odsto smanjuje rizik od prerane smrti. Zasićene masti nalaze se u velikom broju namirnica, kao što su crveno meso, puter, punomasni sir. One podižu nivo holesterola u krvi koji kod mnogih osoba dovodi do pojave srčanih oboljenja i moždanog udara. Zato stručnjaci savetuju da izbacimo, ili bar smanjimo u ishrani namirnice koje sadrže životinjsku mast i zamenimo ih onima koje su bogate zdravim biljnim mastima. Dobre masti nalaze se u maslinovom ulju, avokadu, kikirikijevom i ulju od repe, orasima i ribi. Omega-3 masne kiselina koje se nalaze u ovoj hrani štite srce i krvne sudove i pozitivno utiču na naše zdravlje.