Savetnik

Malim izmenama u poslovanju do većeg profita

Iako pacijenti neretko misle da su reči profit i zdravstvena zaštita potpuno suprotne, vlasnicima apoteka treba da bude kristalno jasno da i o jednom i o drugom treba podjednako da vode računa. Naime, izdavanje lekova u savremenom svetu košta, dobra usluga se naplaćuje, svi moraju da plaćaju poreze i račune. Zbog toga je potrebno da pažnju posvetite tome kako da povećate profit da biste opstali i nastavili da pomažete svojim pacijentima…

Apoteke danas rade pod velikim pristiskom. Ostvarivanje profita veći je izazov nego ikada pre. Oni koji rade u tom sektoru dobro znaju da apotekari nemaju veliki uticaj na to kolike su marže, već da njih određuje država. Skromne zarade od marže neretko nisu dovoljne da se plate računi ili isplate zarade zaposlenima, a o profitu nema ni govora. Postati profitabilna apoteka prilično je naporan posao. Mnogi menadžeri apoteka pokušavaju da dođu do veće zarade povećanjem količine lekova koji se izdaju na recept i smanjenjem broja zaposlenih. Taj pristup možda će dovesti do veće zarade, ali će ona biti znatno manja nego što bi uz malo pametnije ideje mogla biti. Mudri apotekari imaju drukčiji pristup, oni su nezavisni i podstiču na razvijanje preduzetničkog duha.
Zato, ako želite veću zaradu, ali i da svojim pacijentima pružite bolju uslugu, poslušajte ovih pet jednostavnih saveta.

Saznajte šta je vaših 20 posto

Verovatno ste čuli za Paretov 80/20 princip, koji kaže da se 80 odsto ukupnog rezultata postiže u 20 odsto ukupnog vremena tokom rada na projektu. Za postizanje preostalih 20 posto potrebno je najviše rada. Slično je i u apoteci: 20 odsto vaših kupaca može da donosi 80 odsto profita, ili 20 odsto vaše robe čini 80 odsto ukupne prodaje. Otkrijte kojih 20 odsto donosi najveću zaradu i usmerite svoje napore ka tome.

Insistirajte na merljivosti

Brojni „stručnjaci” utrkivaće se da vam pomognu u tome da unapredite svoju prodaju. Prodaće vam brojne marketinške ideje za koje ne znate da li su efikasne. Analitičari navode da ako nešto ne možete da kvantifikujete, onda ne treba ni da ga kupite. Ukoliko ne možete da izmerite koliko će vam benefita doneti određena marketinška kampanja, onda novac bacate u vetar u nadi da će se jednog dana on naći na vašem računu, ali u mnogo većem iznosu.

Budite svesni svojih troškova

Upoznajte svoje troškove. Pogledajte pažljivo na šta sve trošite novac i otkrijte stavke na kojima možete da uštedite. Potrudite se da budete dobar pregovarač, i kad god imate priliku, probajte da dođete do niže cene artikala koje kupujete. Trudite se da dobro organizujete poslovanje u apoteci jer se u tome krije prostor za najveću uštedu.

Razvijajte prodajne veštine osoblja

Većina vlasnika apoteka ne posvećuje mnogo pažnje obučavanju svojih zaposlenih. Angažujte nekog ko može pomoći vašim zaposlenima da razviju prodajne veštine. To je malo ulaganje koje će doneti ogromnu korist. Morate da znate da su zaposleni investicija koja se skoro uvek isplati.

Uvek na umu imajte širu sliku

Fokusirajte se na ono što želite. Put ka većem profitu nije ni lak ni kratak, ali zato treba da imate cilj ka kome idete. Ne dozvolite da vas neuspesi obeshrabre, već hrabro stremite ka onome što želite jer ćete samo tako biti bolji i za svoje zaposlene i za pacijente. PN