Intervju

Bayer u inovacije ulaže 4,7 milijardi € godišnje

Bayer u inovacije ulaže 4,7 milijardi € godišnje

Davne 1897. godine hemičar Feliks Hofman, u laboratoriji kompanije Bayer, prvi put je sintetisao čistu i stabilnu acetilsalicilnu kiselinu. To otkriće jedno je od najznačajnijih farmaceutskih dostignuća, pa smo povodom jubileja odlučili da porazgovaramo s Ivanom Krpićem, generalnim direktorom sektora za lekove kompanije Bayer.

 

U kojoj meri kompanija Bayer doprinosi inovacijama na polju zdravlja?
– Osnova razvoja kompanije Bayer jeste fokus na inovacije. Svrha našeg poslovanja najbolje se ogleda u sloganu „Nauka za bolji život”, koji opisuje koliko je inovativnost utkana u svaki deo naše kompanije. Kontinuirano razvijamo proizvode i rešenja koja poboljšavaju kvalitet života ljudi u smislu prevencije bolesti i terapija, čime dajemo doprinos društvu. Bayerova ulaganja u istraživanja i razvoj su ogromna, čak 4,7 milijardi evra godišnje.

U kojim oblastima poslujete u Srbiji i kako vidite naše tržište?
– Divizija Pharmaceuticals (Bayer lekovi) jedna je od tri divizije kompanije Bayer. Osim nje, postoje i divizije Crop Science i Consumer Health i sve tri posluju na tržištu Srbije. Divizija Bayer lekovi poseduje široku paletu proizvoda iz različitih oblasti medicine: kardiologije, neurologije, oftalmologije, onkologije, hematologije, ginekologije… Svi ti proizvodi zastupljeni su kako na svetskom tako i na našem tržištu. Ukoliko bih morao da izdvojim nekoliko preparata u Srbiji, u kardiovaskularnom portfoliju, naveo bih Aspirin protect i Xarelto, zatim Betaferon u neurologiji, Eylea u oftalmologiji, Nexavar u onkologiji, drospirenonske proizvode u ginekologiji itd.

Prošle godine obeležili ste 120. godišnjicu postojanja acetilsalicilne kiseline. Koliko vam je značajan taj jubilej?
– Bayer je i u Srbiji proslavio taj jubilej i kao društveno odgovorna kompanija organizovao konkurs za grafički dizajn postera ASPIRIN® protect – Štiti srce, čuva mozak, za đake i studente koji se usavršavaju u oblasti grafičkog dizajna. Izuzetno nam je drago što smo videli da su učesnici, pre svega interesovanjem, a zatim i zalaganjem i kreativnošću, odgovorili tom jubileju na najbolji mogući način. Konkurs je trajao skoro dva meseca, učestvovalo je preko 20 fakulteta i srednjih škola, pristiglo je čak 75 radova. Žiri je izabrao 20 najboljih radova, koji su bili izloženi, i 12 finalista, čiji će radovi biti odštampani na kalendaru kompanije Bayer, a troje najsupešnijih učesnika je nagrađeno.

– Otkriće acetilsalicilne kiseline značajno je ne samo za našu kompaniju već i za farmaciju i medicinu. Naime, osim toga što ublažava bol, acetilsalicilna kiselina deluje i protiv zapaljenja i snižava temperaturu, kod osoba s određenim kardiovaskularnim rizikom može sprečiti srčani udar i ponovni ishemijski moždani udar. Niske doze acetilsalicilne kiseline u celom svetu su priznate kao osnovna terapija u prevenciji srčanog i ponovnog moždanog udara.

Da li ćete nastaviti slične društveno odgovorne aktivnosti u Srbiji?
– Naravno, Bayer ostaje posvećen zajednici u kojoj posluje. Naš doprinos se, osim u uvođenju inovativnih lekova u Srbiji, ogleda i u edukaciji i podizanju svesti u javnosti o značaju prevencije bolesti i redovnim pregledima. Već nekoliko godina jedan smo od donatora SOS dečjeg sela u Kraljevu. U pitanju je jedinstven koncept brige o deci bez roditeljskog staranja koji im pruža mogućnost da odrastaju u hraniteljskim SOS porodicama, uz stručnu podršku psihopedagoškog tima i resurse lokalne zajednice. Kompanija Bayer već nekoliko godina poklanja novac SOS dečjem selu u Kraljevu za osnovno, srednje i visoko obrazovanje štićenika, a to je praksa koju ćemo svakako nastaviti. PN

Leave a Comment