Farmaceutska industrija

Bayer u inovacije ulaže 4,7 milijarde evra godišnje

Davne 1897. godine hemičar Feliks Hofman je u laboratoriji kompanije Bayer prvi put sintetisao čistu i stabilnu acetilsalicilnu kiselinu. Ovo otkriće jedno je od najznačanjijih farmaceutski dostignuća, pa smo povodom jubileja odlučili da porazgovaramo sa Ivanom Krpićem generalnim direktorom sektora za lekove kompanije Bayer.

 

U kojoj meri kompanija Bayer doprinosi inovacijana na polju zdravlja?

Osnova razvoja kompanije Bayer jeste fokus na inovacije. Svrha našeg poslovanja najbolje se ogleda u rečenici: „Nauka za bolji život“, koja opisuje koliko je inovativnost utkana u svaki deo naše kompanije. Kontinuirano razvijamo proizvode i rešenja koja poboljšavaju kvalitet života ljudi u smislu prevencije bolesti i terapija, dajući tako doprinos društvu. Bayer-ova ulaganja u istraživanja i razvoj su ogromna, čak 4,7 milijardi evra godišnje.

 

U kojim oblastima ste prisutni u Srbiji i kako vidite naše tržište?

Divizija Pharmaceuticals (Bayer Lekovi) jedna je od tri divizije kompanije Bayer. Pored nje, postoje i divizije Crop Science i Consumer Health i sve tri su prisutne na tržištu Srbije. Divizija Bayer Lekovi poseduje široku paletu proizvoda iz različitih oblasti medicine: kardiologije, neurologije, oftalmologije, onkologije, hematologije, ginekologije… Svi ovi proizvodi prisutni su, kako na svetskom, tako i na tržistu naše zemlje. Ukoliko bih morao da izdvojim nekoliko preparata u Srbiji, u kardiovaskularnom portfoliju, to su Aspirin protect i Xarelto, zatim Betaferon u neurologiji, Eylea u oftalmologiji, Nexavar u onkologiji, drospirenonski proizvodi u ginekologiji itd.

Prošle godine ste obeležili 120. godišnjicu postojanja acetilsalicilne kiseline. Koliko vam je značajan ovaj jubilej?

Kompanija Bayer je i u Srbiji proslavila ovaj jubilej i, kao društveno odgovorna kompanija, organizovala konkurs za grafički dizajn postera ’’ASPIRIN® protect – Štiti srce, čuva mozak’’, za đake i studente koji se usavršavaju u oblasti grafičkog dizajna. Izuzetno nam je drago što smo videli da su učesnici, pre svega interesovanjem, a zatim zalaganjem i kreativnošću, odgovorili ovom jubileju na najbolji mogući način. Konkurs je trajao skoro dva meseca, učestvovalo je preko 20 fakulteta i srednjih škola, pristiglo je čak 75 radova. Žiri je izabrao 20 najboljih radova koji su bili izloženi, kao i 12 finalista čiji će radovi biti odštampani na kalendaru kompanije Bayer, a troje najsupešnijih učesnika je nagrađeno.

Ove otkriće je ne samo značajno za našu kompaniju već i za farmaciju i medicinu. Naime, acetilsalicilna kiselina, pored toga što ublažava bol, deluje protiv zapaljenja i smanjuje temperaturu, kod osoba sa određenim nivoom kardiovaskularnog rizika može sprečiti događaje kao što su srčani udar i ponovni ishemijski moždani udar. Niske doze acetilsalicilne kiseline u celom svetu su priznate kao osnovna terapija u prevenciji srčanog i ponovnog moždanog udara.

Da li ćete nastaviti sa sličnim, društveno odgovornim aktivnostima u Srbiji?

Naravno, Bayer ostaje posvećen zajednici u kojoj posluje. Naš doprinos se, pored uvođenja inovativnih lekova u Srbiji, ogleda i u edukaciji, kao i podizanju svesti u javnosti o značaju prevencije bolesti i redovnim pregledima. Takođe, već nekoliko godina jedan smo od donatora SOS dečijeg sela u Kraljevu. U pitanju je jedinstven koncept brige o deci bez roditeljskog staranja, koji im pruža mogućnost da odrastaju u hraniteljskim SOS porodicama, uz stručnu podršku psiho-pedagoškog tima i resurse lokalne zajednice. Kompanija Bayer već nekoliko godina unazad donira novac SOS Dečijem selu u Kraljevu za osnovno, srednje i visoko obrazovanje nekolicine štićenika sela, a to je praksa koju ćemo svakako nastaviti.